2010-11-30

Grattis...

Grattis Michael och Quincy!
idag fyller albumen Thriller 28 hela år. Det är mycket, men den är fortfarande lika bra. det är därför den är ett konstverk som imponerar än idag! Tidernas bästsäljande album, och dyraste musikvideo (fram till 1996, då Michael satte rekord igen) är bara några trofeér. Michael har också vunnit oändligt många priser för albumet.



Jag är sur. nyligen hörde jag en grej på radion, om Mike alltså. Jag vet inte om ni har hört talas om detta, men en enorm massa småkändisar använder Michaels namn för att få uppmärksamhet. Alltså dom nämner honom, nu efter att han har dött, eftersom bara hans namn drar till sig oerhört mycket uppmärksamhet, speciellt bland fans. och jag är en av fansen som är riktigt trött på detta.

Några artister som har använt sig av hans namn är Robyn, Veronica Maggio, Darin och ett flertal amerikanska artister/mediapersonligheter (som tex Justin Bieber). Dom har till exempel, som Veronica Maggio och Robyn sagt, att det var Michael som fick dom att börja sjunga, och att de älskade han när dom var små. Robyn har också sagt att Thriller-skivan var hennes bästa köp någonsin, och Veronica Maggio har sagt att Bad var den första skivan hon köpte. Dom har ALDRIG nämnt honom innan den 25 juni 09. Och lixom varför skulle dom ljuga, jo, som jag sa förut bara hans namn får mycket uppmärksamhet i genom både radio, tv och tidningar. oftast skitblaskor, som blir matad av hans död. Då tar kändisarna fördelar ur det och ger sig själv några extra poäng. Och om ni har sett Darins skivfodral till Lovekiller skivan, då ser ni. en total wb ripp off kopiering av en Michael pose. Inspiration är en grej, men det är en förolämpning att göra någonting som Darin försökte/gjorde. Okej, till Justin Bieber, de flesta vet nog att jag menar the way you make me feel videon som michael gjorde under 80talet. Man ser klart och tydligt att Justin försökt ripp offa Mjs video till hans video till låten Baby, ännu en sak som man kan undra är inspiration eller bara girighet. jag svarar girighet. men sk belibers svara annat. Jag kan jämföra Michael själv nu, när han var liten gillade han ju sångaren James Brown, under de första åren, när han inte alls var känd, då tog han inspiration från James, och, ja utvecklades som sång och rytm-makare genom det. Men han FATTADE ju att om man håller på med musik, då ska man komma med nyskapande. och det gjorde han ALLTID. publiken skulle aldrig rynka på näsan åt en helt vanlig låt. ni har inte hört någon äldre artist som låter som michael va? om ni har, snälla låt mig veta. Jag respekterar Justins fans och så, dom kanske inte sett sådant innan och är lite blind för Justins "problem" men Justin, jag tycker han ska skämmas en aning och börja med nyskapande, annars kanske han inte har länge till i musikbranschen, jag hoppas bara han inser :-) men nog om Justin Bieber.

Det är iallfall vad som har irriterat mig länge, det var skönt att få trycka av sig all tjurughet på datorn. jag blir glad av frågor och kommentarer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar