2010-12-31

frisk, eller?

tja, mår bättre nu, det var lite jobbigt nyss hehe. asså det var vinterkräkssjukan jag har, för jag har fått feber och ont i huvet efter och det brukar man ju få såå. asså jag fatttar inte, jag käka vitpeppar när calle var sjuk och så var jag ju fan knappt hemma, strange..
imorgon ska jag vara helt fräsch. håller tummarna. pappas kompis bengt och hans fru och son ska komma på middag hos oss imorgon. jag kan ju inte säga att de ä najs.hehe. kollar på hajen fyra nu, typisk nyårsfilmer o så. typ spy hard också. hehe. snart är det 2011. intressant. året kommer bli ganska bra tror jag. har lite smått och gott inplanerat. vi har snackat om att åka till usa i november och sen blire ju london i juni. terflit kan man ju säga, men det blir inge spanien, tyvärr. farfar ångra sig. asså fan ta.

justja, glömt berätta, jag ska börja spela piano/keyboard till vårterminen, tror jag ska börja i köping, eftersom skinntaxmountain brukar suga ut på allt. och mamma har tjatat på mig att jag ska börja på tvärflöjt igen, f*ck no. jag gillar inte det. men jag tycker det ska bli kul att lära mig det, och inte gitarr som alla andra. asså jag mobbar inte ut gitarr elr nå, men jag vill börja med någonting som inte alla håller på med. u understand yes. asså det finns så många bra pianister att se upp till. elton john, lady gaga, många må jag säga. det är ett vackert instrument och jag vill verkligen kunna det. så ja, hade tänkt börja med det innan jag blir gammal och har svårt att lära in saker.

btw kollat på tvfyrafakta jättemycket idag, bland annat en dokumentär om mordet på john .f kennedy, asså fyfan vilken intressant berättelse det var, nej men det var hemskt och så. har börjat intressera mig för historia. eller ja börjat, nej men jag menar att det hänt mycket storslagna/hemska saker som har ändrat sättet vi människor lever på, tex. förintelsen, mordet på kennedy, jack the ripper, WTC, david kolesh, mark david chapman, jeffrey dahmer, men ahh. ni fattar, asså det låter nog knäppt för de jag nämde nyss är ju hemska händelser, men det ändrade sättet vi lever på nu, jag är helt förtrollad med sådant, ni fattar inte, det handlar inte bara om typ hemska mördare, terrorist attacker eller läskiga religiösa eller etniska grupper, nelson mandela är en man jag ser upp till. han är en stark person som vågade stå emot AVC- trycket, och jaa, det är många fler, typ musiker också, elvis prestley vet vi ju alla vem det är, men det fanns så många andra bra artister, freddie mercury, the supremes, asså hur mycket som helst. allt är konst. det låter sjukt men allt kreativt är konst, jag är öppen för allt, kunskap är makt. jag lyssnar ju inte personligen på vissa musikstiler och så, och vissa artister och grupper gillar jag inte, men det är ju ändå konst, typ som johny cash, jerry lee lewis, eminem, lixom artister som inte varit bra förebilder, typ med droger och sprit, eller homofobiska budskap eller kvinnofientliga budskap som eminem brukar ha i sina låtar, det är rasistiskt och han blev stämd för det. en i min klass sa att eminem inte var rasist, för att han var kompis med mörkhyade, men lixom, vidga vyerna eller nå? inburat samhälle vi lever i. usch och fy. nej men jag tycker att man ska vara ofördomsfull, öppen till nya saker och försöka vara lite klok eller hur jag ska förklara det, vi lever i en värld där människor spelar dumma för att få uppmärksamhet, och människor som har någonting innan för pannbenet ofta blir bortglömda. det måste stoppas. nu förtiden kan vem som helst bli känd utan att ha ett begåvning, det är tråkigt, för på 50, 60, 70, 80-talet någonting blev ju inte så jättemånga berömda, som inte hade begåvning, lixom kolla på sättet vi lever på idag, men människor som Paris Hilton, Jersey Shore deltagarna, och många fler blir berömda för någonting som inte var deras förtjänst. haha, där lät det som om jag var riktigt gamla. jag har ju för guds skull inte äns upplevt 80-talet eller äns 90-talet heller. det tycker jag är tråkigt.

btw har jag kommit och tänka på en sak när jag såg ett program om 9-11 attackerna idag, fasen vad president bush tog det med klass, de visade hans tal (flera stycken) och lixom, om man tänker efter kunde det ju ha gått mycket sämre.

tummen upp för: alla brandmän/kvinnor, sjukvårdare och frivilliga som offrade sina liv för att rädda andra under 11 september attacken 2001. och vila i frid alla som blev stulna av sin frihet den dagen. de var alla hjältar.
tummern ner för: terrorister för den delen, men också krista grupper, som davidianera, okej inte hela gruppen, men det jag menar är etniska eller religiösa grupper som manipulerar människor, som igentligen är oskyldiga, till att göra hemska grejor, också till folk som predikar fel saker (alltså alla har väll en egen bild om vad som är rätt eller fel, men nu menar jag typ brott som dom predikar om) kom och tänka på de när jag såg en David Kolesh- dokumentär, mannen som trodde han var en ny "syndig" messiahs, det var en mycket lärofull dokumentär. god bless tvfyrafakta.

men tänk på det jag har sagt. det har en poäng jag lovar. men nu ska jag gå och räkna ner de resterande tjugo minuterna av 2010 med min familj. ha det underbart och jag hoppas ni får en fantastisk start på 2011, förhoppningsvis ett bra år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar