2010-08-08

Inlägg 100!

Först vill jag bara be om ursäkt för att jag är så dålig på att hålla mig social, jag har typ inte skrivit någonting sen jag var hos Lina, vilket var 4 dagar sedan! usch och fy hilda! men idah blir det celebrations, detta är mitt hundrade inlägg (fan jag kan nt änns svenska) :**

Idag har jag gjort ingenting, det var meningen att mami, lisa och jag skulle till ikea, men pappa blev så jävla tjurig att han var tvungen att ta hand om Nisse så vi stannade hemma :[ Bakadae mocarutor i morse/förmiddagen, det blev gott, men jag förlorade mitt tåla mod när man var tvungen att vara snabb med att hälla på garneringen. Fan vad damp jag har ibland alltså. Men resultatet blev bra, förutom att det blev fult, men det får man väll leva med.


kaninträningen
Jag har tränat med kaninerna också, Pirre har kommit in i ngn konstig fas nu, han är väldigt dominant, men jag har börjat träna lite knäpp-träning (då menar jag alltså inte att han är knäpp utan att jag knäpper med fingrarna) det gör jag bara när jag vill att han ska låta bli å' göra någonting. En "rolig" sak som hände idag var att jag satt inne i lekstugan hos My och tränade med henne, men då hade jag glömt Pirres bur på vid gavel (Vilket jag inte visste då) så där satt jag och helt plötsligt hörde jag Pirre gå upp för trappan till lekstugan, så jag vände mig om, shit vilken stroke jag höll på att få xd jag stängde Mys bur snabbt som tusan, sen sprang jag och jagade Pirre. men väl när jag fick tag på hnm fick han spratteldamp och rev mupp värsta såret på min arm, men det hinner man inte tänka på då,, så jag tappade hnm, sen sprang han rätt in i mitt ben, och man hörde ett dunk, sedan blev han lugn och lät sig fångas. Han är så duktig, min kaninpöjk, idag åt han typ 3 höstrån, jag blev så glad att jag nästan började gråta. (för er som inte vet så har Pirre hövägrat i hela sitt liv och aldrig stoppat sånnt i munnen.) Men idag så. Jag har ju kämpat så hårt med det där och typ gjort vad som hellst, men efter att jag drog ner på pellets så har han käkat hö, duktig pojke!

Och nu till My, hon och jag tänkte ta en promenad (eller jag rättare sagt) men det funkade inte, jag plockade upp henne och satte henne i mitt knä, och så började jag borsta på henne som vanligt, men då fick hon syn på selen som låg snett bakom mig, hon tog ett skutt i luften och hoppade snabbt in i sin bur igen, sen tyckte jag inte att det var värt att bråka något mer med henne, hon har att göra iallafall. hm. Idag blev kaninungarna 9 dagar, shit vad tiden går snabbt, dom öppnar ögonen vilken sekund som helst (dom öppnar ögonen när dom är 7-10 dagar) det blir så kul då :) Mami och jag har bestämt oss för att skicka My på kastrering några veckor efter kaninungarna flyttat hemifrån, risken för livmodercancer är alldeles för stor. Hoppas bara dom gör det i Köping eller Arboga, annars måste vi åka till Strömsholm.



Men nu ska jag dra, har ett glas cola ståendes i kylen och bara väntar på mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar