2011-02-03

Dangerous VS. Sgt Peppers lonely hearts club band REVIEW






Michael Jackson - Dangerous VS. Sgt Peppers lonly hearts club band

albumens utseende
är konstverk! båda är ju ihopklipp av helt spridda saker, beatles:en är från -67, Michaels är från -91, så det är ju helt olika åldrar på dem! men jag tycker de är otroligt fina, och det skulle ta timmar att utskilja varje sak på dem!
Det är ju en liknande framsida på nya skivan "Michael" men jag tycker nästan Dangerous är finare! mer konstverksaktig. och jaa. jag uppskattar fin konst.
Materialet på skivorna är ju också helt olika, beatles:en är ju mychet hårdare material, Michaels är mera rythm, och bas.
kan slänga ihop en liten låtlista här:

Dangerous:
Jam
Why you wanna trip on me
In the closet
She drives me wild
Remember the time
Can´t let her get away
Heal the world
Black or white
Who is it
Give in to me
Will you be there
Keep the faith
Gone too soon
Dangerous

Sgt peppers lonely hearts club band:

With a little help from my friends
Sgt peppers lonely hearts club band
Lucy in the sky with diamonds
Getting better
Fixing a hole
She´s leaving home
Being for the benefit of Mr. Kite!
Within you without you (george harrison)
When I´m sixty-four
Lovely Rita
Good morning Good morning
A day in the life

den största skillnaden är ju självklart åldersskillnaden, man hör ju klart och tydligt att Michaels är årtionden modernare. men gör det den till bättre? jag tycker självklart att dangerous är bättre, det är ju min personliga åsikt, men själva kvaliteen går knappt att utskilja, för de är så olika!
finns inte ens små likheter förutom att albumens framsidor har möjligtvis konstrueras på ett liknande sätt, men annars, NEJ!
Vilken låt och albumomslag tycker du är bäst?
här är smakprov på låtarna!
det gör mig hjärtegla' om ni orkar lyssna lite o säga eran åsikt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar